​יהושע אנגלמן

אנו מחפשים תורמים/ספונסרים לשם הוצאת ספר שיהושע שוקד על כתיבתו בימים אלו. אם את/ה מעוניין לתרום, אנא צור קשר באימייל:        sy.engelman@gmail.com


We are looking for Donors / sponsors for the new book Yehoshua is writing this days.    if you are interested, please contact us at:     Sy.engelman@gmail.com



חייג עכשיו: 052-6844655
כתובת: שח"ל 55 דירה 1 ירושלים, דוא"ל: sy.engelman@gmail.com  טלפון': 0526-844655

על אהבתך









































.
על אהבתך
עַל אַהֲבָתְךָ אֶשְׁתֶּה גְבִיעִי   שָׁלוֹם לְךָ שָׁלוֹם יוֹם הַשְּׁבִיעִי
שֵׁשֶׁת יְמֵי מַעֲשֶׂה לָךְ כַּעֲבָדִים   אִם אֶעֱבֹד בָּהֶם אֶשְׂבַּע נְדוֹדִים
כֻּלָּם בְּעֵינַי הֵם כְּיָמִים אֲחָדִים   מֵאַהֲבָתִי בְּךָ יוֹם שַׁעֲשׁוּעִים
אֵצֵא בְּיוֹם רִאשׁוֹן לַעֲשׂוֹת מְלָאכָה   לַעֲרוֹךְ לְיוֹם שַׁבַּת הַמַּעֲרָכָה
כִּי הָאֱלֹקִים שָׁם שָׂם הַבְּרָכָה   אַתָּה מְנַת חֶלְקִי מִכָּל יְגִיעִי
מָאוֹר לְיוֹם קָדְשִׁי מֵאוֹר קְדוֹשִׁי   יָרֵחַ וְכוֹכָבִים קִנְּאוּ בְשִׁמְשִׁי
מַה לִי לְיוֹם שֵׁנִי אוֹ לַשְּׁלִישִׁי   יַסְתִּיר מְאוֹרוֹתָיו יוֹם הָרְבִיעִי
אֶשְׁמַע מְבַשֵּׂר טוֹב מִיּוֹם חֲמִישִׁי   כִּי מָחֳרָת יִהְיֶה חֹפֶשׁ לְנַפְשִׁי
יוֹם לַעֲבוֹדָתִי עֶרֶב לְחָפְשִׁי   קָרוּא אֱלֵי שֻׁלְחָן מַלְכִּי וְרוֹעִי
אֶמְצָא לְיוֹם שִׁשִּׁי נַפְשִׁי שְׂמֵחָה   כִּי קָרְבָה אֵלַי עֵת הַמְּנוּחָה
אִם נָע וָנָד אֵלֵךְ אֶמְצָא מְנוּחָה   עֶרֶב וְאֶשְׁכְּחָה נוֹדִי וְנוֹעִי
מַה נָעֲמָה לִי עֵת בֵּין הַשְּׁמָשׁוֹת     לִרְאוֹת בְּיוֹם שַׁבָּת פָּנִים חֲדָשׁוֹת
גִילוּ בְתַפּוּחִים הַרְבּוּ אֲשִׁישׁוֹת   זֶה יוֹם מְנוּחָה זֶה דּוֹדִי וְרֵעִי

פיוטו של רבי יהודה הלוי, מגדולי משוררי ספרד (המאות ה- 11-12), הוא שיר אהבה – אהבת המשורר לשבת: "עַל אַהֲבָתְךָ אֶשְׁתֶּה גְבִיעִי / שָׁלוֹם לְךָ שָׁלוֹם יוֹם הַשְּׁבִיעִי". כיעקב אבינו העובד שבע שנים ברחל בת לבן, עובד גם פייטננו בששת ימי המעשה באהבתו לשבת; אנו מלווים את המשורר בגעגועיו, ייסוריו וכיסופיו לאהובתו, שאינה מתגלה טרם זמנה.   על שירנו ניתן אולי לומר: "לבי בשבת / ואנכי בימי החול"; בשני השירים ניכרת האהבה דווקא בציפיה, בהמתנה, בפער שבין גוף עמל ונפש שוקקה, בפער שבין קיום מקודש וקיום חוּלִי – במרחב (ארץ ישראל כנגד הגולה) או בזמן (שבת כנגד ימי החול). פער זה הוא המאפשר, מדי שבוע, "לִרְאוֹת בְּיוֹם שַׁבָּת פָּנִים חֲדָשׁוֹת". אלא שבעוד השאלה ההיסטורית אם זכה ריה"ל להגיע לארץ ישראל – מושא תפילותיו – נותרה לעת עתה ללא תשובה חד משמעית, הרי לפחות יכולים אנו להתנחם בידיעה הברורה על פגישתו השבועית של המשורר עם אהובתו השנייה, הממשיכה לפקוד אותנו במחזוריות שאינה נעצרת לעולם, ולעשות אותנו שותפים באהבתו.
מתוך אתר פיוט        http://www.piyut.org.il/

ניתן להאזין לשירים ולקנות את האלבומים באתר:

http://yehoshuaengelman.bandcamp.com/